Ordrebehandling og levering

Klargør ordrer hurtigere fra den platform, du stoler på.

Fra modtaget ordre til efter køb – gør det hele med Shopifys indbyggede funktioner.

Billedet viser et diagram over processen med bestilling og afsendelse af varer. Det begynder med en sky, som repræsenterer den digitale verden, og der er pile, som peger mod en række hændelser, der beskriver hele flowet med ordrebehandling, klargøring, levering og håndtering af returneringer. Der er en kasse med en vase stikkende ud, som repræsenterer det købte produkt, hvilket viser, at varerne er klargjort og sendt via Shopify efter onlinebestillingen. Diagrammet giver en samlet visuel præsentation af onlineshopping og leveringen fra den digitale verden til den fysiske verden.
Klargør dine ordrer 

Strømlinet ordreklargøring, uanset hvor du sælger.

Administrer dit lager 

Enkel, nøjagtig og problemfri lagerstyring i realtid.

Håndter dine returneringer 

Gør returprocessen enkel for kunderne.

Sådan administrerer, klargør og leverer virksomheder som din ordrer med Shopify

Der er ingen grund til at bruge utallige regneark og systemer. Du kan klargøre alle ordrer via din administrator med Shopifys indbyggede funktioner.

Billedet viser en computerskærm med forskellige åbne websider, der indeholder oplysninger om, hvordan man bruger softwaren. Skærmen har en liste over regler for “videresendelse af ordrer“, hvoraf én har etiketten “Afsend fra den nærmeste lokation”. Derudover er der flere små modi med pile, der forbinder dem for at angive et hændelsesforløb. Sekvensen starter med “ordre oprettet”, fortsætter til “tjek, om: ordren har flere end 10 varer” og slutter med “send intern mail”. Denne sekvens angiver en automatiseret klargøring.

Effektiv administration og afsendelse af ordrer

Administrer ordrer fra din webshop og dine salgskanaler såsom Instagram, Google og Amazon, og afsend produkter lokalt og internationalt.

På billedet bruger en person en computer med en webbrowser, hvor en side med flere produkter og deres tilgængelige lagerantal er åben. Brugeren vil masseredigere lagerantallet for flere produkter. Skærmen viser også alternativknapper med handlinger, hvor brugeren kan “opdatere antal”, “oprette overførsler” og “oprette købsordre”.

Hold styr på lageret

Spor, administrer og fyld lageret fra alle dine lokationer og kanaler fra ét sted.

Dette billede viser en computerskærm med en ordreliste filtreret efter ordrer med en returanmodning. På skærmen vises analysedata i den øverste linje, hvor man kan se det samlede antal ordrer, klargjorte ordrer og tid til klargøring. Når ordrerne er større på skærmen, viser det, at der er en afventende returnering, der skal behandles.

Skab en god oplevelse efter købet

Få flere kunder med sporing i realtid, fleksible returpolitikker og selvbetjening ved returneringer.

Udvalgte shopejere

Mød de brands, der anvender
vores løsninger

Klargøring

 Gør klargøringen hurtigere og mere strømlinet

Med effektive automatiseringer og et ordrekontrolpanel, som du kan tilpasse, gør Shopify det hurtigere og mere omkostningseffektivt at klargøre ordrer.

Billedet viser oplevelsen med indstilling af videresendelse af ordrer, hvor brugerne kan vælge regler for videresendelse af ordrer og prioritere dem alt efter virksomhedens behov. På billedet kan man se tre videresendelsesregler: “Minimer delte klargøringer”, “Brug rangerede lokationer” og “Afsend fra den nærmeste lokation”, som er fremhævet.

Smart videresendelse af ordrer

Uanset om du sender varer fra nogle få lagre i nærheden eller adskillige fordelt rundt omkring på kloden, prioriterer smart videresendelse af ordrer den optimale lokation for at give en mere effektiv klargøring af dine ordrer.

Automatisering fra start til slut

Shopify Flow hjælper dig med at nedbringe dine tidsrøvere med automatiserede og tilpassede arbejdsgange – lige fra at markere ordrer med høj risiko til at udarbejde fragtlabels.

Tilpasset ordrebehandling

Organiser ordrer fra enhver salgskanal ved at tilpasse kolonner, filtre, sortering og søgning. Gem dine tilpassede visninger, så du kan klargøre ordrerne hurtigere.

Lagerstyring

Vink farvel til over- og undersalg

Øg rentabiliteten ved at optimere dit lager med synkronisering i realtid på tværs af lokationer og kanaler. Få at vide, hvilke produkter der er på vej fra leverandørerne, hvad der er på lager, og hvad du er ved at løbe tør for.

Billedet viser en skærm på en mobiltelefon, der viser lagerstyringssystemet og et par sneakers ved siden af. Skoene er placeret nær bunden, og over dem er der en bjælke med lagerantal synlig, herunder antal for “ikke tilgængelig”, “reserveret”, “tilgængelig” og “disponibel“, som viser, at der er 11 par sko på lager.

Efter køb

Sørg for, at kunderne vender tilbage

Fra pakkesporing til enkel returnering – vi ved ikke helt, om det er dig eller dine kunder, der vil være mest glade for efterkøbsoplevelsen.

Selvbetjening ved returneringer

Øg tilliden til brandet, og få flere gentagne køb, når kunderne selv kan igangsætte en returnering. Få indblik i de returprodukter, der er på vej, så du kan træffe bedre beslutninger om din lagerbeholdning.

Fasthold mere indtægt med ombytninger

Opret og spor produktombytninger på tværs af hele dit katalog uden at forlade Shopify for at fastholde indtægt og strømline håndtering af returneringer.

Indbyggede markedsføringsværktøjer

Opsæt automatiserede mails til mersalg og købsgenvinding på få minutter for at øge omsætningen og kundernes engagement.

Alle funktioner

Ordrebehandling og klargøring

Ordrebehandling

Administrer ordrer med Filter, sortér, tag og tilføj noter. Hold styr på leveringsstatus, og gør det nemt at følge op på mislykkedes eller forsinkede leveringer.

Smart videresendelse af ordrer

Brug forskellige kriterier for at prioritere og tildele ordrer til den mest optimale lokation med videresendelse af ordrer, uanset om du klargør på dine egne lokationer, bruger tredjepartslogistik eller en blanding af begge dele.

Ordreindeks

Se alle dine ordrer på ét sted. Organiser ordrer efter kriterier, som hjælper dig med at klargøre og afsende dem hurtigere, f.eks. leveringsdestination og -metode, klargøringsstatus, SKU’er for produkter og meget mere.

Automatiseret klargøring

Spar tid, og undgå fejl ved at automatisere og strømline klargøringsprocesserne med Shopify Flow, der er et værktøj til automatisering af arbejdsgange.

Masseklargøring

Brug massehandlinger til at klargøre, anmode om klargøring eller annullere flere ordrer på én gang.

Brugerdefinerede gemte visninger

Filtrer, sortér og vælg relevante kolonner til dit ordreindeks, så det passer til din virksomhed. Gem dine foretrukne visninger, så de er klar, næste gang du tjekker dine ordrer.

Redigering af ordrer

Du kan redigere ordrer, før de afsendes, og dermed gøre din kundeoplevelse nem at administrere, samtidig med at du reducerer fejl i forbindelse med klargøring.

Ordrekladder

Opret ordrer og fakturaer hvor som helst, som kan mailes til dine kunder og betales, når det passer dem, online eller ansigt til ansigt.

Administrer abonnementer

Driv hele din abonnementsvirksomhed med apps, der er udviklet til Shopify.

Ordreanalyser

Brug siden Ordrer til at få indsigt i realtid. Du ved altid, hvor mange ordrer der er afgivet, åbne, klargjort, leveret og returneret.

Ordrenotifikationer

Giv kunderne mulighed for at se deres ordrer i realtid. Send automatisk ordreopdateringer til kunderne med Shop-appen eller via brandede mails med ordrenotifikationer.

Opdel og flet

Brug opdel og flet til at klargøre delvise ordrer, klargøre varer på tværs af flere lokationer og opdele store ordrer i flere leveringer.

Marketplace Connect

Forbind, administrer og klargør nemt ordrer på tværs af Amazon, Walmart, eBay og Etsy. Udvid din rækkevidde, og boost salget med en enkelt app, der synkroniserer parametre for fortegnelser, ordrer, lager og resultater.

Lagerstyring

Lagersporing

Spor og administrer nøjagtigt disponible, tilgængelige, reserverede, ikke-tilgængelige og indgående varer på ét sted.

Lager på flere lokationer

Tildel effektivt lagerbeholdning på tværs af 1.000 lagre, klargøringscentre og butikker.

Købsordrer

Spor indgående lagerbeholdning, få indblik i dit forbrug, og træf bedre beslutninger om bestilling ved at oprette købsordrer til dine leverandører.

Overførsler

Flyt lagerbeholdning mellem lagre og salgslokationer.

Automatiseret lager

Brug Shopify Flow til at automatisere lagerstyringen. Skjul produkter på dit website, når de ikke er på lager, få besked, når der er få varer tilbage og meget mere.

Masseredigering af lager

Rediger, tilpas og administrer lagerantallet for flere produkter på flere klargøringslokationer på én gang med massehandlinger.

Justeringsårsager

Tildel justeringsårsager for at spore ændringer i din lagerbeholdning. Angiv årsager såsom “Beskadiget” eller “Returneret” for at identificere de varer, du ikke kan videresælge.

Rapporter om lagerbeholdning

Brug rapporter om lagerantal, og forstå værdien af din lagerbeholdning.

Shopify-appen

Brug den indbyggede scanner til at spore og tælle mængder, modtage overførsler fra leverandører og lokationer samt administrere din lagerbeholdning på din mobil.

Ikke tilgængelig lagerbeholdning

Markér nemt lagerbeholdning som ikke tilgængelig, og kategoriser varer som beskadiget, i kvalitetskontrol, tilbageholdt som reservelager eller af andre specifikke årsager.

Returneringer og refusioner

Kundeselvbetjening ved returneringer

Lad kunderne sætte returneringen i gang via din webshop, og få indsigt i indgående returprodukter.

Returregler

Angiv selv en returfrist, returgebyrer samt produktbaserede og slutspurtsmæssige undtagelser med returregler for at undgå uønskede returneringer.

Returpolitik

Opret en fleksibel returpolitik, og fremhæv den i sidefoden til betaling for at begrænse antallet af unødvendige returneringer og refusioner.

Returbehandling

Opret nemt returneringer, spor forsendelser, genopfyld lagerbeholdningen og send automatiserede notifikationer til kunden.

Ombytninger

Opret, spor og håndter returneringer for alle ordrer i Shopify på tværs af hele dit produktkatalog.

Refusioner

Udsted delvise eller fulde refusioner for annullerede eller returnerede ordrer.

Status for returnering

Hold styr på status for returneringer, og se igangværende og afsluttede returneringer direkte på fanen Ordrer.

Rapporter om returneringer

Brug rapporter til at se, hvilke produkter der sælger bedst, og hvilke der oftest bliver returneret.

Sælg flere produkter med disse andre værktøjer

Udforsk andre af Shopifys løsninger til at skalere din virksomhed.

Et billede af en computerskærm, der viser et verdenskort med en graf, som sandsynligvis repræsenterer økonomiske data eller sporing. Skærmen viser også en graf i realtid med ændringer i procent. Dette kan være en visuel repræsentation af globale økonomiske trends eller et sporingssystem.

Analyser og rapporter

Skaler din virksomhed hurtigere med indbyggede analyser og rapporter.

Billedet viser en kreativ opstilling af forskellige ikoner og symboler, herunder en kasse, en lastbil og en fragtlabel. Disse elementer danner sammen et unikt og interessant mosaiklignende billede. Lastbilen er placeret i venstre side, og kassen, som ser ud til at være det største element i opstillingen, fylder det meste af billedet. Designet viser en fantasifuld og ukonventionel brug af hverdagsgenstande, som skaber et visuelt indbydende motiv.

B2B på Shopify

Sælg engros og DTC fra den samme platform eller fra en enkelt butik.

Begynd at sælge med Shopify i dag

Prøv Shopify gratis, og udforsk alle de værktøjer og tjenester, du skal bruge for at starte, drive og skabe vækst i din virksomhed.