Gratis værktøjer

Generator til virksomhedsnavn

Opret et virksomhedsnavn, og gør krav på domænet på få sekunder.

Find et virksomhedsnavn
Banner med tegneseriegrafik som gratis værktøj til små virksomheder fra Shopify

Beskriv dit brand i ét ord. Indtast det i butiksnavnsgeneratoren.

Husk ikke at krænke andre brands' varemærker med dette værktøj

Søg

Søg i Shopifys generator til virksomhedsnavn for at finde tilgængelige domænenavne.

Vælg

Vælg mellem automatisk genererede idéer til firmadomæner.

Sælg

Hop ud af brandnavnsgeneratoren og ind i din gratis 14-dages prøveperiode.

Giv din virksomhed et navn på maks. 10 sekunder

Find et virksomhedsnavn på ti sekunder

Det kan tage flere år at skabe et godt brand, men du kan få et kreativt brandnavn på få sekunder. Med Shopifys gratis generator til brandnavn kan du gå fra at navngive dit brand og sikre domænenavnet til at starte din lille virksomhed – med få klik.

Sådan finder du på et virksomhedsnavn

Det er ikke så ligetil at finde på et smart navn til en ny virksomhed. Hvert potentielt navn kan have fordele og ulemper, så det er nemt at komme til at hænge fast i en endeløs analysefase. Nogle gange kommer navnet på din lille virksomhed af sig selv. Men ofte sker det ikke.

Hvis du har brug for hjælp til at finde på et navn til din lille virksomhed, er du kommet til det rette sted. Med Shopifys generator til brandnavn kan du få en liste over potentielle brandnavne på få sekunder, men hvordan vælger du det helt rigtige? Det afhænger af dit brand.

Dit navn er det første, kunderne genkender ved dit brand. Du kommer langt med de bedste produkter, den perfekt service og spændende markedsføring, når du skal opbygge brandloyalitet⁠ – men det er ikke nok, hvis kunderne ikke kan huske dit navn.

Kundernes evne til at huske dit virksomhedsnavn har stor indflydelse på, hvordan de ser din virksomhed. Hver del af markedsføringstragten, lige fra at tiltrække nye kunder til at få de loyale kunder til at komme tilbage igen, hænger sammen med, hvor hurtigt en potentiel kunde husker dit navn.

Du bør ikke forhaste dig, når du vælger dit virksomhedsnavn fra navnegeneratoren. Det betyder ikke, at du skal bruge alt for lang tid på at ruge over fordele og ulemper ved hver valgmulighed. Du skal stadig tage en beslutning, før du går videre, men før du bare trækker et tilfældigt navn op af hatten, er det vigtigt at vurdere, om dine navne har brandingpotentiale.

Vores generator til virksomhedsnavne giver dig masser af potentielle brandnavne og domæner, men det er op til dig at finde lige præcis det navn, der fungerer for dig. Det er ikke altid let at vide, hvad der er det bedste navn, men når du finder på et virksomhedsnavn, er der nogle ting, du bør overveje:

Tydelighed: Noget, der er enkelt, tydeligt og direkte, vil være meget lettere at huske for kunderne. Hvis kunderne ikke forstår dit brand fra starten, er der mindre sandsynlighed for, at de husker det senere. Gode brandnavne kræver ikke særlig meget forklaring.

Vores online butiksnavnsgenerator er udviklet til at finde et enkelt og effektivt brand. Når du bruger butiksnavnsgeneratoren, vil du blive bedt om at beskrive dit brand i ét ord. Er dit brand sjovt eller oprigtigt?

Branding: Dit navn vil lægge grunden til alle de beslutninger, du tager, når du senere hen udvikler dit brand. Dit logo, dit slogan og dine værdier kan ændre sig, men det er svært at ændre dit navn uden at miste noget af dit onlinebrand.

Selvom det bør være tydeligt, bør det også være tilpasningsdygtigt. Navne, der er for tematiske eller direkte refererer til et specifikt produkt, kan være begrænsende for dig senere hen. Sørg for at evaluere dine idéer til navne i forhold til virksomhedens vækstpotentiale og overgang til nærliggende brancher.

Unikt: Kunderne vil ikke huske et brandnavn, hvis det ikke skiller sig ud. Fængende branding handler om at skille sig ud blandt konkurrenterne, og det starter med et cool og unikt brandnavn. Et nyt brandnavn, der fanger kundens opmærksomhed, bliver husket senere.

Tilgængelighed: Sidst, men ikke mindst, skal du sikre dig, at dit brandnavn ikke allerede er taget. Bortset fra de juridiske risici kan et andet brand med dit navn (eller noget, der ligner) være forvirrende for kunder og skadeligt for dit omdømme på nettet.

Det gælder også for dit domænenavn. Dit domænenavn skal være lige så nemt at huske og relateret til dit brand. Når du har valgt et navn, skal du sørge for at gøre krav på et passende domæne så hurtigt som muligt.

Hurtige og nemme domænenavne fra Shopifys generator til virksomhedsnavne

Når du bruger vores generator til virksomhedsnavne, genereres der automatisk originale og tilgængelige domænenavne på få sekunder. Find det perfekte domænenavn til dit brand med nogle få klik.

Gennemse virksomhedsnavne efter branche

De populæreste virksomhedsnavne til skønhed og beklædning

De populæreste virksomhedsnavne til hjem og bolig

De populæreste virksomhedsnavne til sundhed og livsstil

De populæreste virksomhedsnavne til mad og drikke

De populæreste virksomhedsnavne til serviceydelser, færdigheder og andre idéer

Ofte stillede spørgsmål


Generatoren til virksomhedsnavne giver dig forslag i tre enkle trin:

  • 1. Tænk på et ord, der bedst beskriver dit brand
  • 2. Skriv det i feltet i navnegeneratoren
  • 3. Klik på knappen “Generér navne”

Sådan! Du har nu 100 forslag, som du kan vælge imellem eller bruge som inspiration.


Generatoren til virksomhedsnavne er gratis at bruge for alle, og du kan prøve så mange gange, du vil. Generatoren til virksomhedsnavne kan inspirere dig og give dig kreative, fængende og mindeværdige navne, som du kan bruge til din virksomhed. Du er velkommen til at fortælle andre om den gratis generator til virksomhedsnavne fra Shopify.


Gode virksomhedsnavne er originale, friske og nemme at huske. Når du brainstormer for at finde på et navn til dit brand, kan du eventuelt anvende disse metoder til at gøre det lidt sjovt:

  • – Bogstavrim
  • – Akronymer
  • – Rim
  • – Ordspil
  • – Forkortelser
  • – Symbolisme
  • – Personliggørelse

Et godt virksomhedsnavn må ikke være alt for specifikt. På den måde undgår du at blive begrænset til en enkelt kategori, når du udvider med andre produkter eller i andre brancher fremover.

Det skal være nemt at udtale. Kunderne skal ikke fumle over dit butiksnavn, og det skal ikke være svært at finde dit domænenavn i en søgning.

Og vigtigst af alt: Det skal være ledigt. Uanset hvor fængende dit virksomhedsnavn er, kan du ikke bruge det, hvis det allerede er registreret som varemærke.


Dit virksomhedsnavn bør afspejle din brandidentitet. Her er fem ting, du skal huske på, når du navngiver din startupvirksomhed.

  • 1. Beskriver det, hvad du tilbyder?
  • 2. Vil folk forstå, hvad dit produkt går ud på?
  • 3. Tager det udgangspunkt i en værdi, som dit brand står for?
  • 4. Er det fængende og nemt at huske?
  • 5. Går det for tæt på et andet brands navn?

Søde virksomhedsnavne kan vække stærke følelser. Men de passer muligvis ikke til alle typer virksomheder.

Det er for eksempel usandsynligt, at en butik, der sælger hardware eller kontorartikler, gerne vil fremstå som “sød”.

Virksomheder, der er relateret til kunsthåndværk, mode, babyer, legetøj og kæledyr, kan på den anden side booste deres image med søde navne.

Her er nogle eksempler på rigtige brands (og deres produkter), der har søde virksomhedsnavne:

  • – Disney (underholdning)
  • – Huggies (bleer)
  • – Ollie (hundemad)
  • – Kidly (babytøj)
  • – Crunchie (chokoladebar)
  • – Sweethearts (slik)
  • – iCandy (klapvogn)
  • – Hamleys (legetøj)

Når du finder på søde virksomhedsnavne, kan du prøve følgende:

  • – Afslut et ord med -y (f.eks. doggy vs. dog)
  • – Stav det med -ie i stedet for -y (f.eks. Bobbie vs. Bobby)
  • – Brug ting eller adjektiver, der typisk associeres med at være sød (f.eks. hjerte, sød, elske, elskede osv.)