Gratis værktøjer

Generator til virksomhedsnavn

Opret et virksomhedsnavn, og gør krav på domænet på få sekunder.

De navne, der genereres, er kun eksempler og kan blive brugt af andre virksomheder eller være underlagt tredjeparters rettigheder. Hvis du bruger dem, accepterer du disse vilkår.

Giv din virksomhed et navn i 3 nemme trin

  • 1. Søg

    Søg i Shopifys generator til virksomhedsnavne for at finde tilgængelige domænenavne.

  • 2. Vælg

    Vælg mellem automatisk genererede idéer til firmadomæner.

  • 3. Sælg

    Hop ud af brandnavnegeneratoren og ind i din gratis 3-dages prøveperiode.

Giv din virksomhed et navn på maks. 10 sekunder

Generatoren til virksomhedsnavn på 10 sekunder

Det kan tage flere år at skabe et godt brand, men du kan få et kreativt brandnavn på få sekunder. Med Shopifys gratis generator til brandnavn kan du gå fra at navngive dit brand og sikre domænenavnet til at starte din lille virksomhed – med få klik.

Sådan finder du på et virksomhedsnavn

Det er ikke så ligetil at finde på et cool navn til en ny virksomhed. Hvert potentielle navn kan have fordele og ulemper, så det er nemt at komme til at hænge fast i en endeløs analysefase. Nogle gange kommer navnet på din lille virksomhed af sig selv. Men ofte sker det ikke.

Hvis du har brug for hjælp til at finde på et navn til din lille virksomhed, er du kommet til det rette sted. Med Shopifys generator til brandnavn kan du få en liste over potentielle brandnavne på få sekunder, men hvordan vælger du det helt rigtige? Det afhænger af dit brand.

Dit navn er det første, kunderne genkender ved dit brand. Du kommer langt med de bedste produkter, den perfekt service og spændende markedsføring, når du skal opbygge brandloyalitet⁠ – men det er ikke nok, hvis kunderne ikke kan huske dit navn.

Kundernes evne til at huske dit virksomhedsnavn har stor indflydelse på, hvordan de opfatter din virksomhed. Hver del af markedsføringstragten, lige fra at tiltrække nye kunder til at få de loyale kunder til at vende tilbage, hænger sammen med, hvor hurtigt en potentiel kunde husker dit navn.

Du bør ikke forhaste dig, når du vælger dit virksomhedsnavn fra navnegeneratoren. Det betyder ikke, at du skal bruge alt for lang tid på at ruge over fordele og ulemper ved hver valgmulighed. Du skal stadig træffe en beslutning, før du går videre, men før du bare trækker et tilfældigt navn op af hatten, er det vigtigt at vurdere, om dine navne har brandingpotentiale.

Vores generator til virksomhedsnavne giver dig masser af potentielle brandnavne og domæner, men det er op til dig at finde lige præcis det navn, der fungerer for dig. Det er ikke altid let at vide, hvad der er det bedste navn, men når du finder på et virksomhedsnavn, er der nogle ting, du bør overveje:

Tydelighed: Noget, der er enkelt, tydeligt og direkte, vil være meget lettere at huske for kunderne. Hvis kunderne ikke forstår dit brand fra starten, er der mindre sandsynlighed for, at de husker det senere. Gode brandnavne kræver ikke særlig meget forklaring.

Vores online butiksnavnsgenerator er udviklet til at finde et enkelt og effektivt brand. Når du bruger butiksnavnsgeneratoren, vil du blive bedt om at beskrive dit brand i ét ord. Er dit brand sjovt eller oprigtigt?

Branding: Dit navn danner grundlaget for alle de beslutninger, du træffer, når du senere hen udvikler dit brand. Dit logo, dit slogan og dine værdier kan ændre sig, men det er svært at ændre dit navn uden at miste noget af dit onlinebrand.

Selvom det bør være tydeligt, bør det også være tilpasningsdygtigt. Navne, der er for tematiske eller refererer direkte til et specifikt produkt, kan være begrænsende for dig senere hen. Sørg for at evaluere dine idéer til navne i forhold til virksomhedens vækstpotentiale og overgang til nærliggende brancher.

Unikt: Kunderne vil ikke huske et brandnavn, hvis det ikke skiller sig ud. Fængende branding handler om at skille sig ud blandt konkurrenterne, og det starter med et cool og unikt brandnavn. Et nyt brandnavn, der fanger kundens opmærksomhed, bliver husket senere.

Tilgængelighed: Sidst, men ikke mindst, skal du sikre, at dit brandnavn ikke allerede er taget. Bortset fra de juridiske risici kan et andet brand med dit navn (eller noget, der ligner) være forvirrende for kunder og skadeligt for dit omdømme på nettet.

Det gælder også for dit domænenavn. Dit domænenavn bør være lige så nemt at huske som dit navn og nemt at relatere til dit brand. Når du har valgt et navn, skal du sørge for at gøre krav på et passende domæne så hurtigt som muligt.

Hurtige og enkle domænenavne fra Shopifys generator til virksomhedsnavne

Når du bruger vores generator til virksomhedsnavne, genereres der automatisk originale og tilgængelige domænenavne på få sekunder. Find det perfekte domænenavn til dit brand med nogle få klik.

Eksempler på virksomhedsnavne, du kan bruge som inspiration

For at give dig mere indsigt i de typer resultater, du kan få fra navnegeneratoren til din nystartede virksomhed, har vi samlet denne liste over eksempler på virksomhedsnavne, der viser de bedste kvaliteter angivet ovenfor: unikke, søgbare, tydelige og lette at huske. Når du har valgt nogle navne, skal du beslutte, hvilke der passer bedst til dit overordnede brand, om de kan registreres i din region, og om et tilsvarende domænenavn er tilgængeligt.

  • Spa Paragon
  • GameDay Catering
  • Exploration Kids
  • Yoga Professor
  • Darwin Travel
  • Party Plex
  • Pizza Factor
  • Acorn Crafts

Hvad gør Shopifys butiksnavne gode?

Vores undersøgelse blandt Shopifys shopejere viste, at geniale virksomhedsnavne er med til at give webshops over hele verden succes. Et godt navn gør det hårde arbejde for dit brand, selv før kunderne besøger dit website.

Monkey’s Uncle

Navne, der er baseret på almindelige udtryk, har en tendens til at være meget lette at huske, og Monkey’s Uncle, som sælger grafiske T-shirts, er ingen undtagelse. Udtrykket bruges ofte til at udtrykke overraskelse og glæde, hvilket er perfekt til en butik, der sælger unikke T-shirtdesign.

“Vores søn Brayden, som fik diagnosen autisme, da han var tre år gammel, er årsagen til, at vi blev motiveret til at starte virksomheden. Vi havde brug for fleksibilitet til lægebesøg og behandling”, siger ejeren Derrick Morgan. “Vi har kombineret vores kærlighed til sport og retroting for at starte vores lille virksomhed. Brayden elsker animationsfilm, og der er en scene i filmen Madagascar, hvor en abe og en pingvin er oppe at skændes. Pingvinen siger ‘jamen, så er jeg abens onkel!’, og det får altid Brayden til at grine højt. Vi tænkte, at det ville være et godt navn til en butik, og at det ville få folk til at undersøge det nærmere.”

Ofte stillede spørgsmål

Generatoren til virksomhedsnavne giver dig forslag i tre enkle trin:

  • 1. Tænk på et ord, der bedst beskriver dit brand
  • 2. Indtast det i feltet i navnegeneratoren
  • 3. Klik på knappen “Generér navne”

Sådan! Du har nu 100 forslag, du kan vælge imellem eller bruge som inspiration.

Generatoren til virksomhedsnavne er gratis at bruge for alle, og du kan prøve så mange gange, du vil. Generatoren til virksomhedsnavne kan inspirere dig og give dig kreative, fængende og mindeværdige navne, som du kan bruge til din virksomhed. Du er velkommen til at fortælle andre om den gratis generator til virksomhedsnavne fra Shopify.

Fængende virksomhedsnavne er originale, friske og nemme at huske. Når du brainstormer for at finde på et navn til dit brand, kan du eventuelt bruge disse metoder til at gøre det lidt sjovt:

  • - Bogstavrim
  • - Akronymer
  • - Rim
  • - Ordspil
  • - Forkortelser
  • - Symbolik
  • - Personliggør dit produkt

Et godt virksomhedsnavn må ikke være alt for specifikt. På den måde undgår du at blive begrænset til en enkelt kategori, når du udvider med andre produkter eller i andre brancher fremover.

Det skal være nemt at udtale. Kunderne skal ikke fumle over dit butiksnavn, og det skal ikke være svært at finde dit domænenavn i en søgning.

Og vigtigst af alt: Det skal være ledigt. Uanset hvor fængende dit virksomhedsnavn er, kan du ikke bruge det, hvis det allerede er registreret som varemærke.

Dit virksomhedsnavn bør afspejle din brandidentitet. Her er fem ting, du skal huske på, når du navngiver din startupvirksomhed.

  • 1. Beskriver det, hvad du tilbyder?
  • 2. Vil folk forstå, hvad dit produkt går ud på?
  • 3. Tager det udgangspunkt i en værdi, som dit brand står for?
  • 4. Er det fængende og nemt at huske?
  • 5. Går det for tæt på et andet brands navn?

Søde virksomhedsnavne kan vække stærke følelser. Men de passer muligvis ikke til alle typer virksomheder.

Det er for eksempel usandsynligt, at en butik, der sælger hardware eller kontorartikler, gerne vil fremstå som “sød”.

Virksomheder, der er relateret til kunsthåndværk, mode, babyer, legetøj og kæledyr, kan på den anden side booste deres image med søde navne.

Her er nogle eksempler på rigtige brands (og deres produkter), der har søde virksomhedsnavne:

  • - Disney (underholdning)
  • - Huggies (bleer)
  • - Ollie (hundemad)
  • - Kidly (babytøj)
  • - Crunchie (chokoladebar)
  • - Sweethearts (slik)
  • - iCandy (klapvogn)
  • - Hamleys (legetøj)

Når du finder på søde virksomhedsnavne, kan du prøve følgende:

  • - Afslut et ord med -y (f.eks. doggy vs. dog)
  • - Stav det med -ie i stedet for -y (f.eks. Bobbie vs. Bobby)
  • - Brug ting eller adjektiver, der typisk associeres med at være sødt (f.eks. hjerte, sød, elske, elskede osv.)

Kom godt i gang med Shopify

Prøv Shopify gratis, og udforsk alle de værktøjer og tjenester, du skal bruge for at starte, drive og skabe vækst i din virksomhed.

Prøv Shopify i 3 dage. Kræver ikke registrering af kreditkort